Şemdinli İddianamesi/Patlama Olayından Sonra Konu ile İlgili Bazı Tanı…
페이지 정보

본문
For Sterrett, the expedition of 1907-08 was only the first step in an ambitious long-term plan for archaeological research in the Eastern Mediterranean. To launch his plan, Sterrett selected three recent Cornell alums. Their leader, Albert Ten Eyck Olmstead, already projects a serious, scholarly air in his yearbook photo of 1902, whose caption jokingly alludes to his freshman ambition "of teaching Armenian history to Professor Schmidt." In 1907, just before crossing to Europe, Olmstead received his Ph.D. Cornell with a dissertation on Assyrian history. Olmstead's two younger companions, Benson Charles and Jesse Wrench, If you have any sort of concerns concerning where and just how to make use of Diyarbakır eskort, you could contact us at the internet site. were both members of the class of 1906. They had spent 1904-05 traveling in Syria and Palestine, where they rowed the Dead Sea and practiced making the "squeezes," replicas of inscriptions made by pounding wet paper onto the stone surface and letting it dry, that would form one the expedition's primary occupations. Olmstead, Wrench, and Charles made their separate ways to Athens, whence they sailed together for Istanbul.
169. maddesinden ceza almıştır. Kendisi Ali KAYA’nın has adamıdır. Ben bu olaylar sebebi ile bir vatandaş olarak bildiklerime şahitlik yapıyorum, ayrıca Ali KAYA’dan, organizasyonun içinde olan ve isimleri geçen kişilerden şikâyetçiyim, şeklinde beyanda bulunmuştur. SORU - Tanışmanızdan başlayayım. Ne zaman tanıdınız siz Ali Kaya'yı? CEVAP; 1998'de tanıdım. 1998'de tabiî biz orada inşaat işlerinden daha fazlasıyla yoğun devlet ihaleleri elimizdeydi, yapıyorduk Türkiye genelinde. Diyarbakır Söz Gazetesi; size takdim edeyim, buyurun. SORU - Radikal yazılarımız vardı derken onunla neyi kastediyorsunuz? CEVAP; Yani, ben yazıyordum, çok büyük bir cesaretle yazı yazıyordum. SORU - Yani, siz kendiniz yazmıyorsunuz da gazeteniz yazıyor. CEVAP; Hem ben kendi kalemimle hem de gazetenin yayın politikası olarak tüm bölgede olup bitenleri açık ve net yazıyorduk efendim. Şimdi, bunu, tabiî bazı kesimler kaldıramıyordu. Özellikle, kaldırmayan kimseler de bölgede feodal yapıya, mütegalibe; yani, feodal, zorba bir kesim tarafından bunu hazmedemediler. Şimdi bu mütegalibe dediğimiz İnsanlar bölgedeki feodal yapıya sahip, bunlar genellikle devletin valilerine, devletin vali yardımcılarına, devletin askerine, devletin polisine çok ustaca yanaşmaktadırlar.
It was early afternoon on November 6th, 1907, before Charles found a villager who could show him the site of the inscribed statue. It was the last night of Ramadan, and on the next morning the villagers celebrated with their guests. The expedition beat the worst of the snows and was in the lowlands of northern Mesopotamia by December. As they made their way to the regional center, Diyarbakır, they heard that the city was in revolt: the local worthies had occupied the telegraph office to protest the depredations enacted by a local chieftain. The travellers were a day's march behind the imperial troops who had been sent in to quell the rebellion, and who frequently left the roadside inns in a deplorable state. Wrench supplemented his notes on the "first Babylonian dynasty" with a clutch of pressed flowers. Drawing of the early medieval Deyrulzafaran, "the saffron monastery," located outside of Mardin. As the expedition moved out of the Hittite heartlands, we begin to see in Wrench's fieldbooks the beginnings of a new interest in the medieval architecture of the Syriac-speaking Christian communities.
Şimdi, bunlar sürdürdüler, gerçekten milisleri 40-50 kişi yakaladılar. SORU - Bu milisleri dediğiniz kim bunlar? CEVAP; Yani, PKK'yla irtibatlı gizli ajanlar. Yani, adam kahvede oturuyor, işyerindedir ve PKK'yla irtibatlı yani. SORU - Şöyle dersek doğru olur mu: Yani, PKK'nın kullandığı milisler mi? CEVAP; Tabiî tabiî, aynı şekil. SORU - Kırda değil de şehir içindedir. SORU - Şehir içerisinde kişileri alıp kırsala, terör örgütüne götürme veya aralarındaki bağlantıyı götürme, pusula götürme, yiyecek, giyecek, ilaç gibii şeyleri götürme, örgütle sürekli bağlantıları olan kişilerdir. SORU - İrtibat halinde olanlar. CEVAP; Şimdi, tabiî, bu milis insanlar bağlantılı olarak, bunlar aynı zamanda bizim de işyerimizde çalışan, yine. Pozisyon değiştirerek hareketle şey ediyorlardı. Şimdi, tabiî, emniyet bunları yakaladı, sorguya çekti, birçok itiraflar söz konusu oldu. Her şey gerçekten ortaya çıktı. Bu ara emniyet çalışırken, çok dikkat çekici bir şey yaşandı orada, o günün Jandarma Alay Komutanı Mecit Korkut Albay vardı, sonradan general oldu. Bu emniyet müdürünü azarladı, tehdit etti, küfür etti; hem onu hem de Ramazan Sürücü'yü, "siz bizim bölgemize niye giriyorsunuz, niye müdahale ediyorsunuz", bu şekilde.
Dismissing any criticism as "Armenian propaganda" has been commonplace in Azerbaijan since war gripped South Caucasus in the early 1990s. By the time a fragile Armenian-Azerbaijani ceasefire was signed in 1994, this conflict - the Nagorno-Karabakh war - had scarred the wider region. It caused tens of thousands of deaths on both sides and many more displaced refugees, the majority of whom were Azerbaijanis from surrounding territories that the otherwise island-shaped Nagorno-Karabakh considers its existential guarantee. Azerbaijan’s right to victimhood too." Azerbaijan’s narrative includes Armenian aggression, ethnic cleansing, massacre in Khojaly, occupation, and anti-Azerbaijan propaganda spread by the well-connected Armenian Diaspora. But historical revisionism in Azerbaijan challenging Armenian antiquity predates the bloody 1990s war by decades. In the mid-1950s, writes Victor Schnirelmann in the Russian-language book Memory Wars, Azerbaijani historiographers initiated an anti-Armenian agenda. Such a shift likely occurred in response to the rebellious cultural awakening in Armenia, which, as Armenian-American scholar Pietro Shakarian argues, was among the first Soviet republics to experience the "Thaw" and de-Stalinization.
169. maddesinden ceza almıştır. Kendisi Ali KAYA’nın has adamıdır. Ben bu olaylar sebebi ile bir vatandaş olarak bildiklerime şahitlik yapıyorum, ayrıca Ali KAYA’dan, organizasyonun içinde olan ve isimleri geçen kişilerden şikâyetçiyim, şeklinde beyanda bulunmuştur. SORU - Tanışmanızdan başlayayım. Ne zaman tanıdınız siz Ali Kaya'yı? CEVAP; 1998'de tanıdım. 1998'de tabiî biz orada inşaat işlerinden daha fazlasıyla yoğun devlet ihaleleri elimizdeydi, yapıyorduk Türkiye genelinde. Diyarbakır Söz Gazetesi; size takdim edeyim, buyurun. SORU - Radikal yazılarımız vardı derken onunla neyi kastediyorsunuz? CEVAP; Yani, ben yazıyordum, çok büyük bir cesaretle yazı yazıyordum. SORU - Yani, siz kendiniz yazmıyorsunuz da gazeteniz yazıyor. CEVAP; Hem ben kendi kalemimle hem de gazetenin yayın politikası olarak tüm bölgede olup bitenleri açık ve net yazıyorduk efendim. Şimdi, bunu, tabiî bazı kesimler kaldıramıyordu. Özellikle, kaldırmayan kimseler de bölgede feodal yapıya, mütegalibe; yani, feodal, zorba bir kesim tarafından bunu hazmedemediler. Şimdi bu mütegalibe dediğimiz İnsanlar bölgedeki feodal yapıya sahip, bunlar genellikle devletin valilerine, devletin vali yardımcılarına, devletin askerine, devletin polisine çok ustaca yanaşmaktadırlar.
It was early afternoon on November 6th, 1907, before Charles found a villager who could show him the site of the inscribed statue. It was the last night of Ramadan, and on the next morning the villagers celebrated with their guests. The expedition beat the worst of the snows and was in the lowlands of northern Mesopotamia by December. As they made their way to the regional center, Diyarbakır, they heard that the city was in revolt: the local worthies had occupied the telegraph office to protest the depredations enacted by a local chieftain. The travellers were a day's march behind the imperial troops who had been sent in to quell the rebellion, and who frequently left the roadside inns in a deplorable state. Wrench supplemented his notes on the "first Babylonian dynasty" with a clutch of pressed flowers. Drawing of the early medieval Deyrulzafaran, "the saffron monastery," located outside of Mardin. As the expedition moved out of the Hittite heartlands, we begin to see in Wrench's fieldbooks the beginnings of a new interest in the medieval architecture of the Syriac-speaking Christian communities.
Şimdi, bunlar sürdürdüler, gerçekten milisleri 40-50 kişi yakaladılar. SORU - Bu milisleri dediğiniz kim bunlar? CEVAP; Yani, PKK'yla irtibatlı gizli ajanlar. Yani, adam kahvede oturuyor, işyerindedir ve PKK'yla irtibatlı yani. SORU - Şöyle dersek doğru olur mu: Yani, PKK'nın kullandığı milisler mi? CEVAP; Tabiî tabiî, aynı şekil. SORU - Kırda değil de şehir içindedir. SORU - Şehir içerisinde kişileri alıp kırsala, terör örgütüne götürme veya aralarındaki bağlantıyı götürme, pusula götürme, yiyecek, giyecek, ilaç gibii şeyleri götürme, örgütle sürekli bağlantıları olan kişilerdir. SORU - İrtibat halinde olanlar. CEVAP; Şimdi, tabiî, bu milis insanlar bağlantılı olarak, bunlar aynı zamanda bizim de işyerimizde çalışan, yine. Pozisyon değiştirerek hareketle şey ediyorlardı. Şimdi, tabiî, emniyet bunları yakaladı, sorguya çekti, birçok itiraflar söz konusu oldu. Her şey gerçekten ortaya çıktı. Bu ara emniyet çalışırken, çok dikkat çekici bir şey yaşandı orada, o günün Jandarma Alay Komutanı Mecit Korkut Albay vardı, sonradan general oldu. Bu emniyet müdürünü azarladı, tehdit etti, küfür etti; hem onu hem de Ramazan Sürücü'yü, "siz bizim bölgemize niye giriyorsunuz, niye müdahale ediyorsunuz", bu şekilde.
Dismissing any criticism as "Armenian propaganda" has been commonplace in Azerbaijan since war gripped South Caucasus in the early 1990s. By the time a fragile Armenian-Azerbaijani ceasefire was signed in 1994, this conflict - the Nagorno-Karabakh war - had scarred the wider region. It caused tens of thousands of deaths on both sides and many more displaced refugees, the majority of whom were Azerbaijanis from surrounding territories that the otherwise island-shaped Nagorno-Karabakh considers its existential guarantee. Azerbaijan’s right to victimhood too." Azerbaijan’s narrative includes Armenian aggression, ethnic cleansing, massacre in Khojaly, occupation, and anti-Azerbaijan propaganda spread by the well-connected Armenian Diaspora. But historical revisionism in Azerbaijan challenging Armenian antiquity predates the bloody 1990s war by decades. In the mid-1950s, writes Victor Schnirelmann in the Russian-language book Memory Wars, Azerbaijani historiographers initiated an anti-Armenian agenda. Such a shift likely occurred in response to the rebellious cultural awakening in Armenia, which, as Armenian-American scholar Pietro Shakarian argues, was among the first Soviet republics to experience the "Thaw" and de-Stalinization.
- 이전글The Most Inspirational Sources Of Filtered Coffee Makers 24.12.11
- 다음글The Most Popular Attorney For Asbestos It's What Gurus Do 3 Things 24.12.11
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.